tisdag, september 22

Nu ska vi se om man kan dra igång den här bloggen igen. Har ju äntligen fått ett fungerande nät. De få tillfällen jag hade tillgång till nät innan prioriterades liksom bloggandet bort.
Lite förändringar sker dock nu.
Bloggen startades i och med en uppgift i SvC där man skulle dokumentera sitt läsande. Därför har jag helt inskränkt mig till att skriva om böcker tills nyligen.
Tänkte pröva på att skriva om lite allt möjligt som känns spännande. Blir antagligen mest underhållning, såsom film/tv och böcker. Och kanske även lite allmänt gnäll.

Så vad händer nu i mitt liv?
Läser Ide och lärdomshistoria på Lundsuniversitet, vilket jag tycker är ett mkt intressant ämne. Dessvärre upplever jag utbildningen som lite av en besvikelse. Väldigt få föreläsningar och inga sociala tillställningar som hjälper en att lära känna folket i klassen. Egna intiativ som gäller.
Lund upplever jag annars som en väldigt bra stad att studera i. Och man träffar på mängder av intressanta människor. Toleransen är dessutom väldigt hög här (bland studenterna) man respekterar varandra på ett helt annat vis än vad man gjorde i t.ex den lilla håla som jag kommer ifrån.
Så jo, jag trivs här i Lund.
Men kommer antagligen söka mig till en annan utbildning.
Funderat en del på socialantropologi eller etnologi.
Dessa finns dock ej som program i Lund, vilket är ett stort minus. Vill nog hellre tillhöra ett program än läsa fristående kurser. känns säkrare på ngt vis + att klasssammanhållningen i program generellt är bättre än den i fristående kurser.
Får se hur mkt jag förälskar mig i Lund. Det som avgör det hela.

1 kommentar: