söndag, september 27

Hundfobi

Var just ute och sprang och blev attackerad av en liten hundvalp, okopplad. Den ville förstås bara leka å nosa på mig. Men efter mina tre hund-chockupplevelser i Turkiet i somras blir jag mer än glad av att en hund springer mot mig, även om det nu så "bara" råkar vara en valp.
Efter mina traumatiska upplevelser, borde jag kanske ta och ta itu med min hundfobi. Har ju inte vart rädd för hundar för. Bästa sättet att råda bot på min fobi är väl att utsätta mig för hundar. T.ex klappa de. Klappade den här valpen ikväll. Förhoppningsvis hjälper det mig att lita lite mer på hundar. Men egentligen är det inte själva hundarna jag stör mig på. Utan dess oansvariga ägare. 2 av 3 av hundattackerna som jag råkade ut för i Turkiet var av tamahundar. Den andra attacken var av en vildhund. Fast det var också den upplevelsen som var minst chockerande. Nu är väl folk i regel mer ansvariga med sin hunduppfostran i Sverige. I varje fall så inbillar man sig ju gärna det. Men min misstänksamhet mot hundar och dess ägare lär nog kvarstå ett längre tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar